Koffiebeleving

Alweer een tijdje geleden solliciteerde ik naar de functie van barista bij Dunkin’ donuts. De vacaturetekst van Dunkin’ Donuts leek zo te zijn overgenomen uit een assessmentformulier voor stages of iets dergelijks. Tamelijk hoogdravend én in slecht Nederlands opgesteld, naar Amerikaans voorbeeld waarschijnlijk. Het leek me een leuk idee om Dunkin’ middels mijn brief te confronteren met hun eigen gezwollen taal, dus ik herhaalde letterlijk wat er in hun tekst stond (hieronder in cursief weergegeven) om hen een spiegel voor te houden. Dat zal ongetwijfeld niet bij hen zijn binnengekomen, maar ik kan het ‘juffen’ nou eenmaal niet laten.
"Beste Dunkin
Omdat ik constant op zoek ben maar kansen om mezelf te verbeteren, grijp ik graag met beide handen de gelegenheid aan om in jullie kennisgedreven omgeving te komen werken. Al doende zal ik snel kunnen beschikken over kennis van jullie kernproducten en –processen, om zo resultaten te kunnen boeken.
(bij kernprocessen en producten in een kennisgedreven omgeving heb ik toch echt een heel ander beeld)
Ik ga met jullie de uitdaging aan om goede en vriendelijke klantervaringen te realiseren, klantrelaties te ontwikkelen en te onderhouden en manieren te zoeken om klantbehoeftes te verbeteren, zodat de juiste beleving van Dunkin’ Donuts op de klant overgebracht kan worden. Ik begrijp dat deze vooral zit in de ‘koffiebeleving’.
(Vooral dat verbeteren van klantbehoeftes intrigeerde mij zeer)
Ik ben vanwege mijn ervaring en kennis (ik ben dus 16+++++) een goede leider, die verantwoordelijkheid neemt, bedachtzaam is en de juiste beslissingen neemt, uiteraard gebruik makend van de juiste informatie om problemen op te lossen. Waar nodig betrek ik anderen hierbij. Verder heb ik het vermogen om te anticiperen op problemen, veranderingen en obstakels zodat deze geen (ongewenste) impact krijgen. Ik beschik over de juiste interpersoonlijke vaardigheden zodat ik niet alleen mezelf, maar ook anderen kan uitdagen. (..)”
(Is anticiperen op problemen niet zoiets als beren op de weg zien?)
Vreemd genoeg ben ik het niet geworden en dat komt vast niet omdat ik zelf geen koffie lust.

Mijn eigen koffiebeleving komt kortgezegd neer op: bleh, vies!!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Een stapje extra voor Hudson Bay!

Nieuw jaar met nieuwe kansen!

Flyerwoman